söndag 26 maj 2013

Dagen efter!

Något över 30 personer hade hittat till gårdagens arrangemang "Ateism - en öppen föreläsning" av Humanisterna Kalmar med Anders Hesselblom på Sjöfartshögskolan.  Det var en blandad publik så det blev en bra frågestund. Anders har en varm sympatiskt utstrålning och var jättebra under frågestunden. Jag vet inte om jag var lite ofokuserad för att jag höll lite koll på två kameror eller om min känsla av att föredraget kunde varit bättre och tydligare strukturerat för att öka skärpan har fog för sig. Hur som helst, dom viktiga sakerna kom fram. Och Anders har en stor styrka i att han kan och vågar vara tydlig på viktiga punkter - och kan vara det med värme och närvaro. Så jag kommer att kolla igenom videon när den är klar för att "stämma av" med mig själv. 

Här kommer fyra bilder från arrangemanget. Den första är Anders i talarposition. På den andra bilden sitter vår videoredigerare Henrik kvar i Sjöfartshögskolans aula efter att alla har gått och laddar över massor av GB från min videokamera, extrakamera och ljudspelare. Det tog bortåt en halv timma. Man kan se den tålmodiga blicken. Den tredje och fjärde bilden är från eftersitsen på Stars & Stripes. En bild på Anders Hesselblom tillsammans med Niklas, initiativtagaren och motorn bakom arrangemanget. Sist är en fin bild på Anders med sin fru Mia. 


Anders Hesselblom i talarstolen med myggan på plats
och underkanten av powerpointen han hade till hjälp 



Henrik Brosenius i ljuset från sin laptop när han
 laddar över material till den kommande videofilmen



Niklas Cerdergren och Anders Hesselblom


Anders med sin fru Mia och Sjöfartshögskolan i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar